אני כותב ולא מפסיק לזמזם את השירה של נטע ברזילי באודישן שלה, של השיר אבאניבי… הבחורה עולה לאודישן – זה שלב הצמצומים, מ-70 מתמודדים יישארו רק 20. כולם עולים ומנסים להוסיף עוד קולות, עוד בגדים, עוד כלים- הם חייבים להוכיח שהם מביאים יותר ושה’יותר’ אולי יכסה את ה’אין’ שיש בו אצל כולנו. ואז נכנסת הדבר המטורף והעל-אנושי הזה – נטע ברזילי.
[את הקטע הבא שאתאר לכם לצערי קטעו בצילום, אבל בשידור עצמו זה הופיע]
איך היא נכנסת? שלמה עם עצמה ובענווה, כמעט נעלמת, מחייכת תוך כדי שהעיניים מתכווצות, בליבה היא אומרת “בואו נראה אם בכלל תבינו אותי”. נטע נכנסת לחדר עם גיטרה עם מיתר אחד(היא הוציאה את שאר המיתרים) – אני רואה את תדר הגבוה שלה שמשדר “אני יודעת מי אני, בואו נראה אם אתם גם רואים זאת”. לא בשחצנות. להיפך, כמעט באלם. הם מביטים בה, זוכרים את האודישן המוזר הראשון שלה, עדיין אוחזים בספק- האם יש לה משהו חדש להביא ולהציע מלבד משחקי הקול והמחשב שהדגימה להם בפעם הראשונה. היא, גיטרה ומיתר אחד, עומדים בחדר מול 4 שופטים שחושבים לומר לה מי היא. היא גם רוצה לדעת בעיקר לעצמה.
ישר המיתר הנותר בגיטרה מקפיץ את כולם והיא נשאלת: “נקרעו לך המיתרים?”, היא מבינה שהם כבר נכשלו במבחן הראשון ועונה להם “לא, זה אני פירקתי את כל המיתרים”. השופטים מתחילים להבין שכרגע מי שלא עובר את האודישן זה הם ומוסיפים מיד בשאלה “למה?”. בראשם לקחו זאת מיד להתרסה, לא בגלל התשובה אלה בעיקר בגלל איך שהיא ענתה להם.
היא מיד עונה להם בחיוך ביישני בלי למצמץ “Less is More” והתדר שלה נשאר שקט אך חודרני. היא שובה אותם אחד-אחד עוד לפני שהתחילה לשיר (האמת גם אותי). הם קלטו את הכנות שבתשובה שלה, זאת לא התרסה, זאת האישה, היא הבינה שהרבה מיתרים רק יפריעו לה לבטא מיקוד אחר והיא שם בכדי להתחיל.
הם מבולבלים ונבוכים, לא יודעים למה לצפות. הזעקה היחידה שלהם היא שנטע תתחיל לשיר ותגאל אותם מהמבוכה שלהם, נשאר לה רק לפתוח את הפה ולהבהיר להם – תקשיבו ותתעלפו:
מצחיק, היא נכנסת לאחר דיוני השופטים ושואלת אותם: “עברתי?”. כל זאת למרות כל המילים שנאמרו לה בסיום השירה שלה. היא סגרה את הקשב, לא נתנה למילים שלהם לבלבל את ההבנה שלה מי היא. רוב האנשים חשבו שהשאלה והפקפוק היה בה, האמת שלדעתי היא פקפקה בהבנה שלהם… אני זהר חולק הבוקר איך נפלתי בשבי.
ריצ’ארד וייקוף
היום העליתי לכם גרף שיפוטי. הוא שיפוטי בעיקר בגלל שיש בו אמירה ושאלה. הוא שיפוטי כי אני רואה קצת אחרת את המצב הנוכחי או לפחות מציע לכם להביט על הדברים מעוד זוויות. ככל שטביעות האצבע המצטברות של השוק יצטברו, כך זה ייקל עלינו בבחירת העסקה המנצחת הבאה. לסכומו של הגרף המצורף אני שואל ותוהה, האם התנועה הנוכחית היא שירת הברבור של המגמה היומית הנוכחית?
עוד מזכיר לך שבשבוע הבא (יום חמישי 11.1.18) [קישור עם פרטים] אני מקיים כנס פתוח לקהל הרחב, בעל ידע במסחר טכני, ובהרשמה מראש (פספוס זה להבין בראש ולומר לעצמך לאחר הכנס “לא הייתי שם”), בערב המיוחד הזה יתקיימו שתי הרצאות בשני נושאים; הראשון הוא “לרכב על הבועה” ע”י ד”ר ולדידבוייריס ואת ההרצאה השניה אני אעביר בנושא כלים מתקדמים למסחר בחוזים עתידיים. האמת היא כמו שסיפרתי בקבוצת הבוגרים שלי: מספר המקומות מוגבל, כך שאוכל לאפשר הפעם רק למי שכמוך הקדים ונרשם בטופס ההרשמה.
יעד ואזורי יעד הקרבה שלנו ליעד, עלולה לבלבל, יעד הוא לא מחיר מדויק אלא אזור שבו דברים פוטנציאלים להתרחש ומעל הכל הם סוג של תודעה אסטרטגית. המשמעות האסטרטגית היא שלא אפתח שם פוזיציות חדשות עד אשר אמצע שהשוק “טוען” את עצמו מחדש כאפשרות ראשונה אפשרות שניה התחלה של תיקון מקומי במחיר. קרבה ו/או שהייה באזור […]
הלחץ בחלקים העליונים לאור חוסר האיזון בשוק כלפי מעלה נותן את אותותיו בימים האחרונים, פוטנציאל ההרחבה מעלה גדל ככל שהמחיר שוהה בחלק העליון של הטווח – אלו דברים שאני חוזר ומדגיש אותם, התודעה האסטרטגי הזאת ודאי מקלה עלינו בבחירת העמדות והמשך שלהם. מפות הזמן השבועיות (מצורפת) והחודשיות ממשיכות להיות שוריות, קו ההחלטה שלנו הנבחר היה […]
זמן Time המשאב הכי יקר שיש לו לאדם אומר הרב חיים סבתו “לא כל הימים שווים ולא כל השעות שוות. יש ימים ארוכים ויש קצרים, יש יום שנדמה לו לאדם כשנה, יש שנים שהן בעיניו כימים אחדים, יש רגע שנראה שהוא לא יסתיים לעולם ויש חיים החולפים כחלוף עין” השוק ממשיך לנוע על ציידו כפי […]
כיוון התנועה הדיון הנוכחי הוא האם הנוכחות של טרמפ היא זאת שמעלה את השוק ולכתו תגרום לשוק לרדת? כמי שעוקב אחרי ודי יודע שהתשובה היא שלילית, כלום לא מניע את השוק מלבד המאזן הפנימי המתקיים כפוטנציאל תנועה. כך כזכור לך היה בסמיכות לבחירתו של טרמפ דברתי על יעד שנראה דמיוני בו בעת דברנו על כך […]
מעניין עם חומר למחשבה , והמתנה לברבור……….
מדהים
צריך באמת לחשוב אחרת. אתמול היום ומחר.