רוב מי שמכיר אותי יודע שאני חובב (בין היתר) מנועים או כל מה שנע בעזרת מנועים, מי שמקצת מצוי בעולם הזה הרבה פעמים מדבר על מכונית אופנועים עם נשמה, למתבונן מהצד או לשמוע ודאי עולה השאלה כיצד יכולה להיכנס נשמה בתוך משהו מכני ועשוי מחומרים שאינם ביולוגיים (אוי כמה נשמהיש בהם 🙂 )
אבל כל רוכב אופנוע או נוהג מכוניות שתחברו למכונת אמת ותשאלו אותו האם לרכב הזה או הזה יש נשמה יענה לכם תשובה חיובית ויצא דובר אמת.
כמי שחי בזמן מעבר בין עולם של מנוע בעירה לבין עולם חשמלי אני סקרן ושואל את עצמי עד כמה נשמה תתכן גם במכונית חשמלית – בראשם עומדות המכונית של חברת טסלה.
חברה שדאגה להמון נשמה (מלכותית), מתוך הבנת נפש האדם, חברה של למדה שפה חדשה שאנו קורא מקנטושית (חלק מהקוראים ודאי מבינים למה אני מכוון, אגב ממציא השפה אינו אליעזר בן יהודה אלה סטיב, סטיב ג’ובס) כך למשל אפילו רעשי מנוע ע”פ בחירה ניתן לבחור מתפריט מסך האיפייד שברכב ועוד – עתיד החברה הוא ודאי תרכובת של הרבה מרכיבים חיצוניים ופנימיים, אך אותנו מעניין כיצד העולם מתרגם את המרכיבים הנוכחיים ומה הוא צופה כמייצר פוטנציאל לשווי החברה.
לפני שאני מדבר על הפוטנציאל ארוך הטווח העולה כרגע מהתנהגות הנוכחית (שהוא צפונה בעשרות אחוזים), יש להסתכל על מספר מרכיבים, ראשית על השינוי הצפוי ברווחיות בשנים הקרובות.
החברה הולכת ומפסידה פחות, שנית בצפי מכירות בשנת 2018 עומד על כחצי מיליון מכוניות (הצפי הנוכחי היה כמאה אלף בשנה אך יש סטייה מהצפי של כ-15%) כך שאם מהוונים את הסטייה צפי המכירות שלהם מגיעים למספר של פי 4 מהכמות הנוכחית – ההצלחה הזאת ודאי תייצר שווי חדש גדול בעשרות אחוזים.
התבוננות במפות הזמן השונות מראה לעת עתה איסוף המייצר פוטנציאל זהה של צמחיה לצד הפונדמנטלי של המשוואה, אך השלב הנוכחי במפה אינו תחנת הצטרפות בגלל יחסי הסיכוי סיכון לבטח לא לאחר רצף העליות השבועיות עד להתנגדות.
אני הייתי שוקל הצטרפות לאחר פריצת הדשדוש וחזרה למגמה העולה באחד מסימני ההיפוך והחוזק שמבחינתי יהיה סימן כי החץ אכן נורה צפונה.
מצד החיוב סיכום הדברים המנייה מייצרת איסוף בשלושת השנים האחרונות ככל שנקבל סימן של יציאה לדרך ותחנות המייצרות עדין יחס סיכוי סיכון הולם הייתי שוקל הצטרפות.
(אפשרות של כשל תדון ככל שהמניה לא תצליח אל מול קו ההתנגדות שנוצר בקונסולטציה של השנים האחרונות ואז נתחיל לבחון תהליכי פיזור).
סיכומו של יום האם טסלה (סימול TSLA) תצליח להכניס נשמה בעולמנו המוטורי וכולם ישעטו לקנות את הרכב או משהו באש הבעירה הוא יחודי והגענו לתקרת זכוכית, אנשים דתיים (נאמר בחיבה חיוב והומר) בעתיד יוכלו להגיד שסוד הנסיקה של המניה היה בשמה טס-לה.
סיכומו של דבר העולם כעת הוא עולם הנע בין עולם רגשי לעולם מחשבתי, צרלי צפליין אמר לא מזמן “אנחנו חושבים יותר מדי ומרגישים פחות מדי”
אמסכם את הדברים מפתח ההצלחה של החברה נמצא במילה נשמה או כמו שבודההאמר “כמו שנר לא יכול לבעור בלי אש, אין אדם יכול לחיות בלי רוחניות” ככל שיצלחו בעניין כך החברה תצמח ולהיפך
מי שסוחר עמנו יודע שבתהליכי הלימוד, יש מדרגה טכנית שהיא ללא נשמה ויש ניתוח שיפוטי שהוא מלא בנשמה ומכאן הערך הנוסף שלנו המון נשמה, אסביר למי שתוהה על מה אני מדבר בכנס הקרוב בשבוע הבא – מהותו תהיה לסחור עם נשמה.
נקודה נוספת שבלטה הוא סבלנותו של השוק ביחס להחלטיות שלנו וגם לכך התייחסתי אולם אני מוצא לנכון להדגיש זאת, דוגמה לכך יכולה להיות בהתבוננות כנה על השוק ביומיים אחרונים; כך יוצא ששלשום קבלנו כניסה כל קונים, הרוב היה בטוח שתהיה אתמול השתלטות – אך זרם המוכרים שהגיע טרם אפשר השתלטות של הקונים, יש סבירות גובה שתגיע היום מצד אחד אולם מצד שני הודעה תופעה התרחשה לפני כמה ימים ובסופה השוק המשיך מטה.
הדעות בין חוקרי מדע העושר והאושר חלוקים בין מהי הנקודה הראשונה, תשוקה או תודעה, מי שמכיר אותי יודע שאני בחרתי בשניהן – חדווה לרוב מלווה אותי אם כי הוא בוחרת לברוח לי לעיתים בדיוק כמו התודעה (תוך כדי מלמל לעצמי בצחוק חיי הם מרדף אחרי חדווה והתודעה).
תמונת מצב יומית מדד ה-FAANG מכתיב את היום (כפי שעושה בעת האחרונה) בעוד הוא יצר גבוה חדש רוב המדדים סגרו סביב הסגירה הקודמת שלהם, חברות קטנות אף מתחת. חייבים להיות מודעים לקטר, הסיבה היא פשוטה כשהוא יעצור ויסתובב הוא יעצים את התנועה מטה של חברות קטנות בשוק. זאת הסיבה שהיום צרפתי את תמונת המדד ולא […]
כישלונות “אחרי הצלחה כל הרעיונות טובים; אחרי כישלון אפילו הטובים שברעיונות מתקבלים בחשדנות” קלוד ללוש. כולנו נכשלים, הכישלון הוא חלק מן החיים ובטח חלק מחיי המסחר שלנו, את בטח שואלת האם יש לי נוסחה ודרך להתמודד עם העניין, התשובה היא חיובית, הנה אני מפרט ומסביר, מהו כישלון, מהם סוגי הכישלונות וכיצד להתמודד איתם. פאולו קואלו […]
חזק ניתוח מעמיק כל הכבוד גם על גרף הפוטנציאל
מחכים לעוד גרפים וניתוח מעמיק תודה רבה