השאלה העיקשת והדחופה ביותר של החיים היא ‘מה אתה עושה למען אחרים?’ מרתין לותר קינג
כשאני מביט על ציר הזמן על התפתחות האנושות אני נזכר בשף ששאל אותי “זהר, אתה יודע מה ההבדל בין בגד ים שנות ה-60 לבין בגד ים של ימינו?”, כמובן המחשבה (התמימה שלי) רצה לאיכות החומרים או משהו כזה, אך הוא קטע את ומחשבתי וענה
“בגד ים שנות ה-60 צריך להוריד את הבגד על מנת לראות את התחת, בגד של היום צריך לפתוח את הת….. בכדי לראות את הבגד ים”
ואיך סיפור הבגד ים קשור הזה קשר למרתין לותר קינג?
התשובה היא פשוטה פעם חשבו בעיקר על הקבוצה, על האחר, מה אני יכול לעשות למען האחר, למען הקבוצה, היום המחשבה היא בעיקר מה אני יכול לעשות למען עצמי, אנחנו באסכולה שרק כשאני עושה למען עצמי, אוהב את עצמי, מצליח לעצמי אני יכול לעשות למען האחר.
אני לא שיפוטי באילו מן הגישות מייצרת את התוצאה הנכונה.
אני חושב שחלק מן ליקוי המאורות שרבים מצויים בה – היא השימוש במחשבות בעזרת השער הלוגי OR (או) ולשכוח לרגע שיש עוד שערים כגון AND (גם) המאפשר איזון, אפשר גם וגם לא צריך תמיד או אזה או זה.
לא צריך או לאהוב את עצמי או האחר, או להתחיל בגישה אחת המאפשרת את הגישה השנייה, פשוט צריך להבין שהאחד מאפשר את השני והתחלה והתקדמות בשניהם תביא לאיזון הנכון ולהתקדמות.
תשאלו בו זמנית מה אני יכול לעשות למען האחר/אני או אני/אחר מיד תראה התקדמות אמיתית.
ממש לאחרונה יצא לי התנדבות קטנה והבנתי עד כמה לתת זה לקבל! ומצד שני אני גם רואה וחש עד כמה מקומות בהם אני משקיע בעצמי זה מאפשר גם לאחר.
טוב אז נגמר לו החג בארה”ב וחזרנו למסחר
את המסחר של אתמול ליווה בעיקר התייחסות של השוק לעניין וירוס הריאות שאולי הגיע לארה”ב מיד ענפי התעופה והמלונאות הגיבו לעניין בירידות, העולם הפונדמנטלי יראה בזאת הזדמנות, העולם השיפוטי בשיטת הפיל יתייחס לעניין ע”פ עיקורן הכל עוד… על עוד בעיה המחירים ימשכו לרדת.
כל עוד קיימת סכנה שעלולה להשפיע על הצריכה ומכאן על התוצאה היא תהוון במחיר בדיוק כפי שקרה אתמול, מעבר על מניות wynn ו-mar מראה שהאחת ממילא הייתה במקום לא ברור ואילו השנייה מתוחה מעלה, כך שבעולמי גם ללא האירוע לא הייתי מחפש בהם קניה.
אולי הייתי מחשבת עומק במניית חב’ התעופה DAL שאגרה אנרגיה וכל נשאר זה להבין אם התרחש שם איסוף או פיזור וליישם בהתאם, ככל הנראה כרגע המנייה נשענת על הצד השורי ויש לה עוד לשבור את קו הציר שהוא הנמוך החודשי בכדי שנתחיל לחשוב פיזור ולא איסוף.
שוק שעלה ברצף ומתוח כפי שהצגתי בסקירה השבועית ודאי יכול לכופף ולהעצים את העניין של הירידות בכלל. בפרט בחברות ענפי המלונאות והתעופה וליצור את הדומינו שבעקבותיו יתחיל התיקון, בגישה שלא אנחנו לא נבהלים מכל ירידה ומצד שני מבינים שכל דבר יכול להתחיל מסימן קטן וללכת ולהתפתח – על כן לא נתעלם ממנו – התעלמות מסימנים זה לוותר על יכולת התזמון.
עת להתלבש ולצאת החוצה ולראות מה אני יכול לעשות למען_____ (השלם את החסר).
** מצרף לך גרף של מניית התעופה
משהו נפלא עומד להתרחש – תודעת מחסור הוא שער or תודעת שפע הוא שער and
One comment on “סקירה יומית 22.01.2020 – מתלבט לעשות למען עצמי או האחר?”
כל כך מתחבר ומסכים איתך לגבי תודעת שפע,”גם וגם”, שהינה גישה מנצחת שבבסיסה מבטאת השגיות לעומת תודעת מחסור, “או או”, שמבטאת בבסיסה את התחרותיות. שנדע להיות יותר השגיים ופחות תחרותיים!
צורת התנועה היורדת באם תתפתח והקצב שלה יתנו עוד סימנים בתצרף המצטבר האם מדובר באיסוף או פיזור, השוק באזור זה לעת עתה אינו מחלק מתנות והוא די מצליח לטשטש את כוונתו כל עוד הוא מעמיד אותנו במרכז התווך של הבר שנוצר בחודש אוגוסט כפי שמסומן לאורך הסקירות ולאור הנתונים הסותרים במפות הזמן השונות.
פתח דבר התסריט שראיתי שמתהווה לי מול העיניים בימים האחרונים, התקיים בסופו של דבר, הזכרתי בסקירה של שלשום שאנו בצומת חשובה שבה אני צופה ייתכנות שהשוק יגיב לצומת, את התגובה ניתן לראות מתפתחת בשלבים ביומיים האחרונים ממש במדויק. צמתים בשוק הן הדרך שלי כסוחר לאסוף מודעין על מחשבות השוק לעתיד לבוא. התגובה של השוק בצמתים, […]
הבוקר ארצה לכתוב על סיסקו CSCO, הרבה פעמים אנחנו לא מבינים כמה יתרון יחסי יש לנו בהבנה שלנו כיצד הדברים עובדים. כך שסיסקו ביום שפרסמה דוחות (לפני שפרסמה היות ופרסמה בסיום המסחרה) ירדה מעל ל-2 אחוז למיטב זכרוני, עם פרסום הדו“ח במסחר של אחרי המניה החלה לנוע צפונה. ודאי שמי שסחר במסחר שאחרי (After Market) […]
כל כך מתחבר ומסכים איתך לגבי תודעת שפע,”גם וגם”, שהינה גישה מנצחת שבבסיסה מבטאת השגיות לעומת תודעת מחסור, “או או”, שמבטאת בבסיסה את התחרותיות. שנדע להיות יותר השגיים ופחות תחרותיים!