יש קטר בדמות 5 המניות הגדולות, השאלה מה יקרה שהקטר יעצור או ישנה כיוון?
כאמור השוק הגיע למרכז הטווח. התבוננות בדרך בה השוק הגיע למרכז דרך המפה השבועית מציגה תנועה הולכת ונחלשת משבוע לשבוע.
הצורה שבה המחיר הגיע למרכז ועצם הימצאותו במרכז מחזקת את ההבנה שזו מקום לא איכותי להצטרפות לעסקאות חדשות. לרוב אני ממשיל מקום זה למצב בו מטבע מצוי בקדקוד של הר ואנחנו מנסים לנחש לאיזה צד ייפול המצטבע.
לפי כך דווקא התנהגות השוק אל מול האזור הזה תעזור לנו להגדיר את ההזדמנות הבא בשוק ואת מקומה, ודאי התנועה הצידית שהקפתי בריבוע ברמה היומית יכולה לייצר אנרגיה מקומית נוספת לתנועה מתפרצת כיוונית, אך עדיף להנות ממנה אם אתה מגיע אליה עם פוזיציה ולא פותח לתוכה פוזיציה.
פרשת שמיני מדברת על עשייה שבשכרות. אני רק רוצה להזכיר ולחדד את העניין והדגש שאני מגלה בדגשים ששמים לנו כל הזמן על חיבור למקור הרעיוני, זה מתחיל בדגש של הבאת דברים בשם אמורם וממשיך בפרשה הנוכחית לעניין אסור עבודות הכהונים והוראת התורה תוך כדי שכרות – שורש הדברים לאיסור הוא חשיבות של שמירת אמת ורעיון מקורית.
ככל שאנחנו מכבדים עשייה נתייחס אליה בשיא הכבוד והריכוז הנדרשים למיטוב הביצועים שלנו, כל פעולה או מצב שעלול להביא אותנו לאיבוד קשר עם המציאות פסול הוא מיסודו, ממילא התחום שלנו מלא בהטיות מובנות על לנו להוסיף עליהם.
לא אסיים את הסקירה בכדי להביא לכם דוגמא מהמציאות (או איבוד המציאות)
שיכור אחד התנודד לו על הכביש בשירה. הוא שר עד שמגיע מול איזה בית וצועק:
– אישה! בעלך בביתה?
אישה יוצאת לחלון: כן, ישן.
– אז תעזבי אותו לישון! אומר השיכור והמשך להתנודד.
הדבר חוזר מספר פעמים. לבסוף שוב:
– אישה! בעלך בביתה?
– לא! משיבה האישה מהחלון בעצבנות. המנוול הלך לשתות ולא חזר, כרגיל!
– אז גברת, את יכולה בבקשה לבוא אל השער כדי לראות אם אני בעלך?
שבת שלום ובשורות טובות
זהר ליבוביץ
תודה זהר . אהבתי את השיכור –)
אחלה זוהר, אוהב לקרוא אותך, עשיתי אצלך קוס ניתוח טכני לפני ….. שנים