18.07.24

תמונה מדאיגה בדאו

היה יום סוער ומלא תנודתיות בשוק ההון. גורמים כמו חששות בנוגע להקשחת הגבלות הייצוא של שבבים, מימוש רווחים במניות ענקיות והמתיחות הגיאופוליטית הובילו לירידות משמעותיות במדדים מסוימים, בעוד מדדים אחרים דווקא נהנו מעליות. המשך התנודתיות צפוי להימשך בטווח הקצר, כאשר משקיעים ממתינים לראות כיצד יתפתח המצב.

אסביר ביתר פירוט, השוק מתפצל לשניים:

אתמול, שוק המניות הציג תמונה מעורבת, בו מדדי הנסד״ק והסנופי סופגים ירידות משמעותיות, בעוד מדד הדאו דווקא נהנה מעליות.

הנאסד”ק סופג מכה קשה:

הנאסד”ק ספג ירידה חדה של 2.77%, צונח לרמה של 17,996.92 נקודות. הסיבה העיקרית לירידה זו נעוצה במגזר השבבים, שם חששות בנוגע להקשחת הגבלות הייצוא של שבבים לסין על ידי ממשל ביידן הובילו למכירות משמעותיות.

הדאו עולה, למרות הכל:

לעומת זאת, מדד הדאו דווקא סיים את היום בעלייה של 0.59%, תוך שהוא נסחר ברמה של 41,198.08 נקודות. עלייה זו נתמכה על ידי מגזרים חזקים כמו אנרגיה, נדל”ן, מוצרי צריכה בסיסיים, תשתיות, בריאות וחומרים.

עיקרי הדברים:

שבבים תחת לחץ: חששות בנוגע להקשחת הגבלות הייצוא של שבבים לסין הובילו למכירות משמעותיות במניות חברות השבבים, הן בנאסד”ק והן במדדים רחבים יותר.

מניות ענקיות תחת רווחים: מניות של חברות ענקיות, הידועות גם בשם “מניות מגה קאפ”, סבלו גם הן מימוש רווחים, כאשר משקיעים פודים חלק מהרווחים שנצברו לאחרונה.

דמויות מרכזיות שהשפיעו אתמול על השוק:

נשיא ארה”ב ג’ו ביידן: הצהרתו בנוגע להקשחת הגבלות הייצוא של שבבים לסין הובילה לירידה משמעותית במגזר השבבים.

נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ: הצעתו שטייוואן תשלם לארה”ב עבור הגנתה עוררה חששות גיאופוליטיים נוספים.

סיכום:

הירידות החדות בנאסד”ק מעלות חששות בנוגע לבריאות הכלכלה האמריקאית, בעוד עליות הדאו מצביעות על כך שחלק מהמשקיעים עדיין אופטימיים. המשך התנודתיות בשוק צפוי להימשך בטווח הקצר, כאשר משקיעים ממתינים לראות כיצד יתפתח המצב סביב הגבלות היצוא של שבבים והמתיחות הגיאופוליטית.

יום מבורך

זהר ליבוביץ – 🐘-או-סוף המסחר שלך

אבי שיטת וויקוף בישראל
ותוכנית הליווי סוחרים ׳מרגל המסחר׳

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “18.07.24”

  1. לזהר שלום,
    איך דווקא מדד הדאו-ג׳ונס נותן אופטימיות למשק האמריקאי, כאשר דווקא 2 המדדים המובילים והחשובים: נאסד״ק וסנופי מצביעים על ירידות וחששות.

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross