15.10.2024

דואג לאופן בו סימן מגיבה

מה קורה חברים? אתמול היה יום די מוזר בשוק. לא אשקר לכם – המספרים נראים טוב, אבל כל העסק מרגיש קצת כמו ללכת על קצה של סכין, ולמה אני מתכוון? תכף תבינו.

ה-Nasdaq נתן הופעה עם עלייה של 0.87% (לא רע בכלל), וה-Dow חיזק קצת עם תוספת של 201 נקודות. ה-S&P 500? עלה גם, אבל אל תתנו לזה לבלבל אתכם, כל זה עם נפח מסחר שמרגיש כמו חוף ים אחרי חג – יש שם אנשים, אבל קצת מנומנמים.

מגה קאפ – הבריונים של השוק

מי שבאמת דחף את כל העניין אתמול אלו המגה-קאפ, אתם יודעים – החבר’ה הגדולים כמו אפל ומיקרוסופט, שתמיד כשמישהו מהשוק הזה זז, זה כאילו הרכבת של המדינה יצאה מהתחנה. כולם נגררים אחריהם. תחשבו על זה כמו על סופרמן שנכנס למשחק כדורסל של ילדים – ברור שהוא יעשה שם סדר. אבל זה גם מזכיר לי איך ברגע שהשוק רץ על הכוח של כמה חברות גדולות, אתם מבינים שזה לא בדיוק מצב בריא. זה כמו לעמוד על פטיש – אתה יכול, אבל כל תזוזה קטנה ואתה מוצא את עצמך על הקרקע.

סין – הרבה רעש, מעט פעולה

בינתיים, בצד השני של העולם, משרד האוצר הסיני החליט להוציא איזו הודעה עם כלום בפנים. הם דיברו על תמריצים כלכליים, אבל השוק התאכזב כי אין להם אפילו פירוט אמיתי על מה הם מדברים. כמו שמבטיחים לכם פיצה עם כל התוספות אבל כשהיא מגיעה, יש רק זיתים. איך אפשר לאכול את זה? אז השוק הסיני קצת נפגע, אבל כאן אצלנו – התגובות היו דווקא חיוביות. לך תבין, לפעמים מה שמכאיב להם שם טוב לנו כאן.

שוק רדום – מסחר עם נפח נמוך

נפח המסחר היום היה נמוך, כמו שאמרתי קודם. רק 722 מיליון במניות הניו יורקיות – וזה לא מספק. מה זה אומר לנו? שיש פחות משקיעים פעילים בשוק, אולי מחכים לזמן הנכון להכות. ברוס קובנר אמר פעם: “הדבר החכם ביותר שהסוחר יכול לעשות זה לשבת על הידיים”. נכון להיום, זה בדיוק מה שצריך. לא לרוץ אחרי הרווחים המהירים, אלא לחכות.

מה חם ומה לא?

בין הסקטורים המנצחים, אפשר למצוא את החבר’ה שמוכרים טכנולוגיה, תשתיות, נדל”ן – כל מה שזז בכיוון הנכון היום. אבל אם יש לכם החזקות בתחום האנרגיה? אולי זה זמן טוב לחשוב על ארגון מחדש. התחום הזה היה חלש ואין סימנים שהוא הולך להתאושש בקרוב. כל השאר מחזיקים את הראש מעל המים, אבל לא בטוח כמה זמן זה יחזיק.

אז מה עושים?

תראו, התמונה הגדולה לא תמיד נראית מיד, אבל צריך לקרוא בין השורות. השוק נראה חיובי, אבל לא יציב. כל עוד לא רואים תנועה רחבה ומובהקת, אני ממליץ לחכות. לא צריך לקפוץ על כל רכבת שעוברת, אלא לדעת לבחור את התחנות הנכונות. תחשבו על זה כמו לבשל על אש קטנה – צריך סבלנות, ואם אתם ממהרים, הסיכוי שתשרפו את האוכל גדול.

תשמרו על עצמכם ותזכרו את המילים של מייקל מרקוס: “הצלחה לא מגיעה מהשוק, היא מגיעה מהסבלנות שלך לחכות להזדמנות הנכונה.”

יום מבורך

זוהר ליבוביץ – 🐘-או-סוף המסחר שלך
אבי שיטת וויקוף בישראל
ותוכנית הליווי סוחרים ׳מרגל המסחר׳

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “15.10.2024”

  1. היי זהר, בוקר טוב
    קראתי את הניתוח שוק שלך ואני סקרנית להבין למה העלייה האחרונה בעייתית, גם אם מדובר ברכישה של חברות גדולות
    מאיפה אתה מקבל את הרושם שהקונים מנומנמים?
    אשמח להסבר:)
    תודה רבה ויום טוב!

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross