בסקירה השבועית, אני מסביר את הקושי בנוצר לאחרונה על הפער בין המילים לבין ההתנהגות בפועל של השוק כשאני כאמור מתקשה כיצד להתמודד עם הצומת הזאת אף כי חכתי לה מאוד.
כעת אנו במקום שכפי שהזכרתי (למרות המוטות שלי לאורך השבועות האחרונים) שבה נוצרה הזדמנות לנקודה חיבור איכותית והשאלה הגדולה הייתה ועודנה, האם המקום הוא אכן המקום אזי צריכה לבוא התפרצות בתנועת המחיר שטרם הגיעה, בזמן שממש הייתי בטוח שזה מתפרץ, זה אפילו נסוג, כאילו לשוק יש דרכים לומר לי “בקצב שלי”
וכפי שראינו התנועה אינה מגיעה או יותר נכון לכתוב לא באופן ובעוצמה שתאשר לי את שאני חושב, מצד אחד עולה והמחזורים אף תומכים מצד שני חולשה ניכרת והפוטנציאל ודאי קיים, אך לעיתים לא הכול תלוי בנו לעיתים אנו מתכוננים רוצים להצטרף אך אם השוק לא מאפשר לא נעשה זאת.
אתן ודאי שואלים מה כעת, אז סדר הדברים הוא כך, קודם כל השוק עשה עוד צעד למעלה, קטן אבל צעד, אף נוצר פתיל תחתון שעיד על כניסת קונים, החולשה היא בסגירה שהיא קרובה לאמצע ומבטאת מאבק פנימי, שבנסיבות השוק אני בהחלט מבין או צופה לו, אך אם אני מכנס את הדברים לכלול פוטנציאל הצמיחה בצומת הנוכחי עדין קיים וככל שאקבל סימן איכותי נוכל להצטרף אליו, מי יודע אולי זאת נקודת G, אנו עשויים לחוות BO (שלב צמיחה מאופיינת בעוצמה ובקצב המהיר).
על כן הייתי השבוע חיובי והוספתי עוד 2 עמדות קנייה לרשימה וזאת על מנת לסחור את מה שאני רואה … מה עושים שיש ספק, אני אישית ממתין לראות את נחישות השוק ובהתאם הפעל.
חיי עשייה אמתית לא קלים, אבל לעיתים ההבדל הוא בין לחיות את החיים לבין סתם לנשום, כפי שאני מזכיר זאת לא פעם, (לי אישית יש צמתים בהתלבטיות כאלה לאורך כל חיי, אבל בחרתי בעשייה, הלא לבחור היה לי קשה יותר, הרבה יותר קשה מלחיות חיי עשיה שלא תמיד כל אחד יכול לשאת אותם).
אחד הספרים שאני נוהג לחזור ולקרוא הוא “זן אומנות אחזקת האופנוע”הכריכה הירוקה הזאת שקופצת לי לעין בכל פעם מחדש ואומרת לי בוא עיין בהיכלי השכל, הרגש והמדע… ספר על מסע נפלא שבין שתי תפיסות, אבל לא אכנס לתפיסות ולמסע בפעם הזאת.
היום כרוכב אופנוע אני מבין ודאי את הדברים יותר לעומק, ככה זה כשאתה נוגע בדברים עצמם אבל אביא את הדברים בשם אומרם הם ודי מסבירים טוב ממני את הנקודה וכך כתוב בספר “בנסיעה על אופנוע רואה אתה דברים בצורה שונה לגמרי משניתן לראותם בכל דרך אחרת. כשאתה במכונית, מצוי אתה כל הזמן בתוך תא, ומאחר שאתה מורגל בכך, אינך תופס שמה שרואה אתה מבעד לשמשה אינו אלא עוד ממראותיה של הטלוויזיה. אתה צופה פסיבי, בעוד הכל נע מולך בחדגוניות, כשהוא נתון במסגרת. בנסיעה על אופנוע נעלמת המסגרת. אתה נמצא במגע הדוק עם הכל. אתה ב-ת-ו-ך המתרחש, ולא עוד צופה בו בלבד; ותחושת הנוכחות היא מהממת.”
תבחרו חיי נוכחות, תחיו את המתרחש, תחושת הנוכחות היא אכן מהממת, כמו שאתם רואים אני בחרתי לחיות את העשייה עצמה, יש כשלונות, יש ימים קשים, אבל בסה”כ תחושת חיי העשייה ומיקוד בטוב גובר על הכל.
ממתין לשוק ואצטרף בהתאם, אט אט אדע אם פניו צפונה בנחישות או פרסה דרומה – יום מזהיר
אגב שבוע הבא כנס 8/9/2014 אתם מוזמנים לחלוק זאת עם היקרים לכם, הפעם הקורס הוא בימי ב’ ושבוע לאחר מכן פתיחת חוזים בימי ג (פעמיים כי טוב) 16.9.2014 – נדוש אבל אני ממש מתרגש להתחיל!
Photo Credit: iconoclast020 Flickr via Compfight cc עונת הדוחות אין הרבה מה לחדש הבוקר, מלבד המשך המעקב אחרי השוק לקראת פתיחת עונת הדוחות, ממנו השוק עשוי לקבל טרייגר חיצוני ליציאה מהדשדוש לקראת המשך מהלך, עד אז השוק יכול לספק לנו דחף קטן מעלה או מטה בהתאם למיקומו בתוך הדשדוש, לעיתים דחף קטן זה יספייק במנייה […]
לא לעשות הכי גרוע או הכי נכון? נשאלת השאלה לאור הירידות אתמול מה מצב השוק, אז כפי שאתם רואים מצב השוק הוא ללא מובהקות כיוונית ויושב קרוב לציון אפס, הירידות בסנופי ובנסדק אתמול הביאות את המחיר לקו תמיכה שסמנו בתקופה אחרונה. ע״פ כללי המסחר, באם התאפשר לנו נקנה תמיכה, אך יש לשים לב הרבה אנשים […]
“שלמות אינה בת השגה, אך אם אנו רודפים אחרי שלמות אנו יוכלים לתפוס מצוינות” לומברדי זה לעת להזכיר לך שעניין הפקיעה משולשת (תחזרו על סקירות העבר תלמדו על הנושא או מתוך הרשת), בכל מקרה נמשיך לחפש את המקום “המושלם ברוח הפתיח” בינתיים כל האחרונים שנכנסו לשוק הולכים ונחנקים וככל שלא יעמדו בלחץ ידחפו את השוק […]