אני כותב ולא מפסיק לזמזם את השירה של נטע ברזילי באודישן שלה, של השיר אבאניבי… הבחורה עולה לאודישן – זה שלב הצמצומים, מ-70 מתמודדים יישארו רק 20. כולם עולים ומנסים להוסיף עוד קולות, עוד בגדים, עוד כלים- הם חייבים להוכיח שהם מביאים יותר ושה’יותר’ אולי יכסה את ה’אין’ שיש בו אצל כולנו. ואז נכנסת הדבר המטורף והעל-אנושי הזה – נטע ברזילי.
[את הקטע הבא שאתאר לכם לצערי קטעו בצילום, אבל בשידור עצמו זה הופיע]
איך היא נכנסת? שלמה עם עצמה ובענווה, כמעט נעלמת, מחייכת תוך כדי שהעיניים מתכווצות, בליבה היא אומרת “בואו נראה אם בכלל תבינו אותי”. נטע נכנסת לחדר עם גיטרה עם מיתר אחד(היא הוציאה את שאר המיתרים) – אני רואה את תדר הגבוה שלה שמשדר “אני יודעת מי אני, בואו נראה אם אתם גם רואים זאת”. לא בשחצנות. להיפך, כמעט באלם. הם מביטים בה, זוכרים את האודישן המוזר הראשון שלה, עדיין אוחזים בספק- האם יש לה משהו חדש להביא ולהציע מלבד משחקי הקול והמחשב שהדגימה להם בפעם הראשונה. היא, גיטרה ומיתר אחד, עומדים בחדר מול 4 שופטים שחושבים לומר לה מי היא. היא גם רוצה לדעת בעיקר לעצמה.
ישר המיתר הנותר בגיטרה מקפיץ את כולם והיא נשאלת: “נקרעו לך המיתרים?”, היא מבינה שהם כבר נכשלו במבחן הראשון ועונה להם “לא, זה אני פירקתי את כל המיתרים”. השופטים מתחילים להבין שכרגע מי שלא עובר את האודישן זה הם ומוסיפים מיד בשאלה “למה?”. בראשם לקחו זאת מיד להתרסה, לא בגלל התשובה אלה בעיקר בגלל איך שהיא ענתה להם.
היא מיד עונה להם בחיוך ביישני בלי למצמץ “Less is More” והתדר שלה נשאר שקט אך חודרני. היא שובה אותם אחד-אחד עוד לפני שהתחילה לשיר (האמת גם אותי). הם קלטו את הכנות שבתשובה שלה, זאת לא התרסה, זאת האישה, היא הבינה שהרבה מיתרים רק יפריעו לה לבטא מיקוד אחר והיא שם בכדי להתחיל.
הם מבולבלים ונבוכים, לא יודעים למה לצפות. הזעקה היחידה שלהם היא שנטע תתחיל לשיר ותגאל אותם מהמבוכה שלהם, נשאר לה רק לפתוח את הפה ולהבהיר להם – תקשיבו ותתעלפו:
מצחיק, היא נכנסת לאחר דיוני השופטים ושואלת אותם: “עברתי?”. כל זאת למרות כל המילים שנאמרו לה בסיום השירה שלה. היא סגרה את הקשב, לא נתנה למילים שלהם לבלבל את ההבנה שלה מי היא. רוב האנשים חשבו שהשאלה והפקפוק היה בה, האמת שלדעתי היא פקפקה בהבנה שלהם… אני זהר חולק הבוקר איך נפלתי בשבי.
ריצ’ארד וייקוף
היום העליתי לכם גרף שיפוטי. הוא שיפוטי בעיקר בגלל שיש בו אמירה ושאלה. הוא שיפוטי כי אני רואה קצת אחרת את המצב הנוכחי או לפחות מציע לכם להביט על הדברים מעוד זוויות. ככל שטביעות האצבע המצטברות של השוק יצטברו, כך זה ייקל עלינו בבחירת העסקה המנצחת הבאה. לסכומו של הגרף המצורף אני שואל ותוהה, האם התנועה הנוכחית היא שירת הברבור של המגמה היומית הנוכחית?
עוד מזכיר לך שבשבוע הבא (יום חמישי 11.1.18) [קישור עם פרטים] אני מקיים כנס פתוח לקהל הרחב, בעל ידע במסחר טכני, ובהרשמה מראש (פספוס זה להבין בראש ולומר לעצמך לאחר הכנס “לא הייתי שם”), בערב המיוחד הזה יתקיימו שתי הרצאות בשני נושאים; הראשון הוא “לרכב על הבועה” ע”י ד”ר ולדידבוייריס ואת ההרצאה השניה אני אעביר בנושא כלים מתקדמים למסחר בחוזים עתידיים. האמת היא כמו שסיפרתי בקבוצת הבוגרים שלי: מספר המקומות מוגבל, כך שאוכל לאפשר הפעם רק למי שכמוך הקדים ונרשם בטופס ההרשמה.
שוב מנסה לנצל את הטכנולוגיה ממרחק המקום ואכן נפלאות הטכנולוגיה באות לידי ביטוי בכל יום מחדש. אין לי הרבה מה להוסיף בעקבות המידע שעלה מפעילות השוק אתמול אך אנסה בכל זאת להסביר. השוק בנוי שכבות שכבות של מבנים, מבני זמן, מבני של גדלי חברות וכן אחד הדברים החשובים במסחר זה היכולת לנטר מי פועל כרגע […]
השוק אכן עשה היפוך לאחר יום של כוכב נופל קבלנו את הדחף מטה כפי שמפורט “בתמונות מצב הקודמות”, לעת אתה אנחנו עדין נסחרים בטווח רחב עם הכללים המתבקשים ממנו. המפה היחידה שכרגע עדין שורית היא המפה החודשית, אך הפוטנציאל הטמון בה ודאי יכול לכפות את דעתו על המפה השבועית שכרגע נמצאת בפריצת דמה ומעניין מאוד […]
השוק המשיך בעליה והתצורה שבא עלה מעיד על קניות יתר כשכל זה קורה קורב לקו התנגדות אז יש למשמעות אסטרטגית קודם כל לא מצטרפים בנקודה זו ויש לקחת בחשבון את האפשרות של מכירה וסגירת עמדות על-ידי סוחרים בשוק.
חולשה המגיעה אל אזור התנגדות היא ודאי הזדמנות לרבים הסוחרים תנועה למכור את האזור, אני עדין לא החלטתי כיצד לנהוג כאן, הקושי או התלבטות נובעים מכך שהמפה הראשית עדין שורית, הפתרון הוא תמיד פוזיציה מדורגת ככל שתהליך מתפתח או המתנה לעוד סימן נוסף שוודאי יצור עוד הזדמנות כניסה.
מעניין עם חומר למחשבה , והמתנה לברבור……….
מדהים
צריך באמת לחשוב אחרת. אתמול היום ומחר.