עושים דווקא לוייקוף 18-02-2022

תעודת סל חברות בצמיחה

פרארי אדומה

 

למה חשוב להקשיב לאנזו פרארי יצרן המכונית המרגשת והטובה ביותר בעולם, כדי לנהוג ביעילות את תיק המניות שלך ולא להפסיד 40% מהתיק כמו נהגי הקרוז קונטרול הבוכים כעת בצידי הכביש.

מטרו (מנוע)

היום יום הולדתו של אנזו פרארי, אתה תוהה מדוע הוא הגיע לתוצאות יוצאות דופן הוא הבין משהו מאוד מאוד חשוב: ״אווירודינמיקה מיועדת לאנשים שאינם יודעים לבנות מנועים״

תחשוב על המשפט הזה תוך כדי קריאה הסקירה

מטרונום

אז מי מטרו (מנוע) המשכתי ל-מטרונום

מוזיקאים מכירים היטב את הכלי, הוא עוזר להם ללמוד ולשמור על קצבים (טמפו), לי הוא משמש ככלי להסבר על מה שקורה בשוק בעת התנודות גדלות.

קצת נדוש לכתוב על רוסיה ואג״ח כפי שעשיתי בימים האחרונים אני כבר די בטח שאתה מבין את הקשר הישיר בין המתרחש שם בחוץ לבין תגובת השוק.

כואב לי עליך שאני רואה ושומע את זעקתך זה נוגע בי עד מאוד, גם לפני הכתיבה שלי וגם בעקבות הקריאה של הסקירות שלי היא ממש זועקת.

מנהל התיקים שלך בהתנהלות רשלנית ובשיטות שהמילה ניהול סיכונים זרה להם הפסידו לך עשרות אחוזים

משהו שם למטה צועק לך בקול צווחני ״תחזיק חזק… השקעה היא לטווח רחוק״, אנליסטים שסיבכו לך את החיים וגרמו לך להפסדים של מאות אלפי שקלים.

סוף סוף אתה מבין כיצד השיטה הפונדמנטלית – ללא ניהול סיכונים למעשה מהמרת גם על הזמן שלך וגם על הכסף.

חושב לומר שיש ודאי דברים טובים באנליזה הפונדמנטלית, אך היא רק חצי מהמכפלה – החצי השני הוא ניהול סיכונים.

אתה מבין, על מנת  שהתיק שלך יתאושש נדרשים תנועות שוק חדות ורציפות שגם במקרה שהאגו-אנליסט שסיבכו אותך יצדקו  ייקח הרבה הרבה זמן להתאושש.

אתה שואל למה אני מכנה אותו אגו-אנליסט? כי רק אנליסט עם אגו עד השמים שבטוח הוא רק יהיה צודק לאורך ציר הזמן עובד ללא ניהול סיכונים ובונה תיק עם תנודות מטה של עשרות אחוזים.

ואתה נזכור שאולי תצטרך את הכסף עכשיו או בקרוב ואתה כלוא בתוך רכבת ללא יכולת לצאת, בגלל סיבה אחת פשוטה – אפס ניהול סיכונים של מי שניהל לך את הכסף.

איך זה קשור לרגע למטרונום?

התשובה פשוטה רבים מהם התיישבו על הקצה של ״אנטנה״ וקנו בהיקף ניכר שני סוגים של מניות – מניות חלום ומניות צמיחה שהפכו להיות מניות צניחה.

על המטרונום יש משקולת שהיא קובעת קצב התנודה על פי הגובה שקובעים אותה, אתה לא יכול לשבת על קצה האנטנה ולא לקחת בחשבון את התנודות הגדולות בשוק – זאת מתכונת ודאית למנייה דיפרסיה.

נכון שזה זז לצד שלך אתה מחייך והעוצמה והמהירות, אבל עליך לזכור שעוצמת הכאב שכזאת נעה נגדך כואבת מאוד – כאב שיכול להכריע אותך.

מה הפתרון?

הפתרון הוא ניהול סיכונים – ניהול סיכונים טוב מכיל אסטרטגיות היודעות להתמודד עם מצבי סיכון. 

תנודתיות היא אחת מהראשונות והבסיסיות לסיכון כפי שהיו לאחרונה בשוק והיא הראשונה שצריכה להיות מטופלת, איך?

עם תנודות גדולות מתמודדים בעיקר בשתי דרכים:

האחת: דרך גודל הפוזיציה, עסקאות חייבות לקטון ביחס לתנודות, כך שההשפעה היא על המנייה הבודדת ולא על תוצאת התיק כולו.

כשאתה קונה ארבע מניות ״קטנות״ מאותו המגזר או הענף או התחום, לא הקטנת את העניין הספיגות של הפסדים בתיק, רק פיזרת את זה על פני מספר מניות מאותו המגזר, הפיזור צריך להיות מגזרי או תחומי ואפילו לעיתים גלובלי.

השנייה: הגנות וביטוחים, נכון ביטוח והגנה יש לו מחיר, אבל ההבדל הוא בין להרוויח פחות לבין לעבור להפסדים – הגן על התיק שלך (גם כעת לא מאוחר)

מי שהתיק שלו ספג ירידות בגדול שגדול מ-30% – אני בוודאות גדולה יכול לכתוב כי התיק שלו מרוכז כמותית ומגזרית וללא הגנה.

די לפתוח גרף של אחת מחברות הטכנולוגיה ואת גרף רווח הפסד כדי לראות זאת.

הפסדים נסתרים

אגב הירידות בתיקים אלה לא התחילו לאחרונה, הם היו נסתרים עד לאחרונה, נסתרים?

אסביר, המפסידים שתקו, ראשית מבושה שנית היה להם דיסוננס קוגניטיבי, מדדי השוק המשיכו לעלות ורק התיק שלהם המשיך לרדת.

כעת שיתר המגזרים בשוק מצטרפים לירידות זה רק מחמיר את מצבם, אבל עכשיו זה כבר גלוי לכל והכאב יוצא החוצה ועמו חוסר האונים.

הפילים גם סובלים?

לא או פחות, זה מה שיפה בשיטת הפיל, היא מנהלת סיכונים בצורה הדוקה ושמרנית, התנהגות בשיטה שומרת עלינו גם בימים אלה של ירידות ותנודות.

גם כי התיק שלנו מתובל בעסקאות שורט (סופגות את הירידות)

וגם כי השיטה גודעת הפסדים, זאת מהסיבה הפשוטה, היא מבוססת על הגדלה של התיק תוך כדי תנועה אשר באופן טבעי יוצר פיזור מגזרי על ציר הזמן.

במילה אחת השיטה מביאה לפתיחת פוזיציות חדשות על ציר הזמן ויודעת לזהות בכל עת את המגזר המוביל (קטר השוק)  ואינה מתמקדת באופן שמרני ועיקש על סקטור או ענף.

בסה״כ רציתי להגיע ליעד

פתחתי עם יום הולדת לאנזו פרארי ואסיים עם דבריו, בשביל רבים רכב הוא כלי כדי להגיע מנקודה א׳ לנקודה ב׳ – עצם הנסיעה או הנהיגה לא מרגשת אותם מלבד השימושיות הפשוטה והבסיסית.

כך גם בעולם ההשקעות ישנם שרוצים לקנות ולשכוח – לא מעניין אותם העניין סביב, הם קונים ושוכחים, רבות מן התחשות והמושגים שהזכרתי כאן אינם מעניינים (עד שזה מגיע להפסד).

שיטת הפיל המבוססת על ניתוח שיפוטי מבוססת גם בהנאה ובהנעה של הנהיגה עצמה, מהרכב עצמו – מהחיפוש, מהמציאה והניהול של התיק והפוזיציה.

המנוע היא השיטה 🐘, אמצעי ההגנה הם ניהול הסיכונים – אתה הנהג

אנזו פרארי אמר בצדק ״זה עובדה שאני לא נוהג כדי להגיע מנקודה א׳ לנקודה ב׳. אני נהנה להרגיש את תגובת המכונית ולהיות חלק ממנה״

כך גם אנחנו ודאי פועלים בשוק כדי להרוויח ולהגיע מנקודה א׳ לנקודה ב׳, אבל לא רק! אנחנו נהנים להיות חלק מהשוק דרך הבחירה הנכונה של חלקי התיק שלנו וניהולו בכל תנאי הדרך.

כל מי שנהג פעם (או רכב כמוני) על רכבים שיש להם נשמה ודאי מבין את הדברים לעומקם.

כך שהכי טוב לפעול בשיטה שגם מאפשרת להנות ולהרגיש את הדרך, גם מאפשרת לנסוע במהירות אך עושה זאת תוך שימוש בכל אמצעי הבטיחות.

אם טרם הכרת אחת כזאת תכתוב לי כעת.

 

תמשיך לצעוד, כל עוד…

שבת שלום,

זהר ליבוביץ 
🐘-או-סוף המסחר שלך

נ.ב

רוצה לקבלת את מפת הדרכים לשיטת הפיל לחץ כאן [קישור]

אם אתה יודע שאתה רוצה ללמוד להרוויח גם בירידות קבע עמי שיחת התאמה לאחת ההכשרות – לחץ כעת כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “עושים דווקא לוייקוף 18-02-2022”

  1. תודה זהר.
    למה אתה מתכוון ברכישת ביטוח? הכוונה לאופציות?

    האם דרך ניהול הסיכונים בהשקעות לטווח ארוך שונה מאשר בטווח קצר?

    תודה!!
    הילה

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross