השוק המשיך בעליה והתצורה שבא עלה מעיד על קניות יתר כשכל זה קורה קורב לקו התנגדות אז יש למשמעות אסטרטגית קודם כל לא מצטרפים בנקודה זו ויש לקחת בחשבון את האפשרות של מכירה וסגירת עמדות על-ידי סוחרים בשוק.
הייתי ערני לכך שמדד התחבורה היה בשיהוי לעומת מדד הבלוציפ (המטבעות הכחולים) כך מכונות החברות הגדולות ביותר החברות במדד היוקרה של דאו תחבורה. ראיתי בו מפתח להמשכיות או אי המשכיות המהלך הנוכחי, מדד התחבורה יצר גובה חדש שיאפשר ליתר המדדים גם כן – שוב השוק שובר שיאים השנה.
מדד הדאו יצר גבוה חדש אתמול זאת הפעם ה-70 השנה. עניין ששוב מוכיח את חוקי הפיסיקה הפועלים על השוק ועלינו.
הפעם אני מדבר על חוק ההתמדה של ניוטון או בשפה פשוטה הנחת היסוד ״כל מה שעולה ימשיך ויעלה כל עוד…״ (זאת מקור שם המשפחה של משפחת זהרטרייד, בקיצור שם פרטי זהרטרייד, שם משפחה כל עוד…).
שוב עולה הקושי מהיותנו בשלב הצמיחה, כפי שניתן להרגיש מיום ליום הוא קשה ומתעתע, שלב שבו בכל יום אנו חווים שיאים חדשים מצד אחד ומצד שני קשה למצוא נקודות אחיזה שיאפשרו הצטרפות, עת שבא תחושת החרטה היא השלטת.
המדד יצר פער, סוג הפער שנוצר הוא פער ״בריחה״ המעיד על עוצמתה של המגמה הנוכחית (יש עוד אחד כזה פתוח בחלק התחתון של התנועה (מופיע במפה היומית 11.9.17 ועוד אחד 21.11) אולם…!
במידה והפער יסגר בימים הקרובים וככל שיסגר יותר מהר כך יהפוך להיות פער מיצוי ותשישות שלרוב מעידה על סוף המגמה מצד אחד ומצד השני כבר ראינו שבשוק מגמתי עם מומנטום השוק בשלו צפונה.
ובכל זאת עלינו להיות ערניים לסימנים השונים המצטברים, אני עצמי מכרתי מאה יחידות מתעודת הסל אתמול כנקודת עיגון למחשבה שלי, עשיתי זאת לאחר קבלת סימן מובהק באחד מכלי המסחר התוך יומיים שאני מלמד.
משנן לעצמי ״החיים מתחילים היכן שנגמר הפחד״ אושו